مکان هایی که تسخیر شده ترین و ترسناک ترین جاهای روی زمین هستند

مکان هایی که تسخیر شده ترین و ترسناک ترین جاهای روی زمین هستند

جستجوگران و ماجراجویان زیادی در طول تاریخ به دنبال مکان های وحشتناک و متروکه بوده اند تا بتوانند مقاومت خود را در برابر روبرو شدن با ترس ها به چالش بکشند. بر روی سیاره شگفت آور ما مناطقی وجود دارد که هر کسی جرئت ورود به آنها را ندارد. مکان هایی که تسخیر شده ترین و ترسناک ترین جاهای روی زمین هستند. در دیجیالیک شما را با 5 مکان بسیار وحشتناک دنیا آشنا می کنیم که برای نزدیک شدن به آنها باید دل شیر داشته باشید.

زمین شیطان ولگرد (Devil’s Tramping Ground)

زمین شیطان ولگرد (Devil's Tramping Ground)

جنگلی مرموز در حوالی کارولینای شمالی وجود دارد. در دل این جنگل زمینی بی ثمر قرار دارد که نزدیک به یک قرن است هیچ چیزی در آن رشد نکرده است. از گیاهان طبیعی گرفته تا بذرهایی که توسط بومیان منطقه پاشیده شده است. اما در دل این جنگل سبز و با وجود مراتع پیرامون منطقه مذکور، دایره ای به قطر 12 متر مردمان محلی را دچار ترس کرده است. حلقه ای که جستجوگران ماوراء الطبیعه را به سوی خود جذب می کند.

این حلقه عجیب، سال های سال است که موضوع افسانه های محلی بومیان منطقه کارولینای شمالی است. بر طبق افسانه ها و داستان ها، در نیمه های شب، شیطان در این محیط پرسه می زند تا انرژی های شر را با خودش به این منطقه بیاورد. خیلی از محلی ها می گویند با چشمان خود دیده اند که وقتی حیوانات اهلی به این حلقه مرموز نزدیک می شوند، سر و صدای زیادی از خود تولید می کنند که ناشی از ترس است.

حتی داستان ها حکایت از این دارند که برای برخی از جستجوگرانی که درباره این محیط کنجکاوی کرده اند و شب ها به این منطقه آمده اند اتفاقات ناگوار و شومی افتاده است. افرادی هم می گویند شب ها وسایلی را در این دایره قرار داده اند اما صبح روز بعد وسیله ها به بیرون از محیط پرتاب شده اند. حلقه شیطان ولگرد نامی است که محلی ها بر این محیط خشک و مرموز گذاشته اند.

خبرهای زیادی درباره Devil’s Tramping Ground وجود دارد و آن قدر مهم است که حتی شبکه های تلویزیونی هم به پخش مستندهایی درباره زمین شیطان ولگرد روی آورده اند. هر سال در روز هالووین، برخی از ماجراجویان به آنجا می روند. درباره این موقعیت ترسناک جنگلی، هالیوود هم بیکار ننشست و فیلمی با همین نام و درباره همین موضوع را در سال 2018 ساخت. زمین شیطان ولگرد، یکی از مکان های ترسناک آمریکاست که شب هایی استرس زا دارد.


قبرستان روستای کیسیلیوو در صربستان (Kisiljevo Cemetery)

قبرستان روستای کیسیلیوو در صربستان (Kisiljevo Cemetery)

آیا خون آشام ها وجود دارند؟ با این سوال می خواهیم شما را به روستایی در شمال شرقی صربستان ببریم. جایی که در آن، حادثه عجیب و ترسناکی رقم خورده است. داستان روستای کیسیلیوو ما را به یاد فیلم دراکولا و خون آشام های هالیوودی می اندازد. این یک داستان واقعی از خون آشام است. این روستا مهد ظهور واژه خون آشام بوده است. در ادامه برایتان علت آن را بازگو می کنیم که چرا این مکان یکی از ترسناک ترین مکان های اروپا و دنیا می باشد.

داستان به سال 1725 باز می گردد که با مرگ دهقانی به نام پیتر بلاگویریچ، حوادث تلخی برای مردم روستا اتفاق می افتد. پس از مرگ پیتر قتل های زنجیره ای وحشتناکی برای 9 نفر از ساکنین روستا اتفاق می افتد. این جنایات باعث وحشت بومیان منطقه می شود. اکثر مرگ ها با خفگی و زخم های عمیقی بر ناحیه گردن اتفاق افتاده بود. بنابراین تحقیقات به طور جدی آغاز می شود. از آنجایی که تمام قتل ها پس از مرگ پیتر اتفاق افتاده بود با اینکه عجیب بود اما به طرزی عجیب و باور نکردنی، مضنون اصلی جنازه پیتر بود.

بنابراین قبر او را دوباره باز کردند و با صحنه ای ترسناک و بسیار عجیب روبرو شدند. پیکر او کاملا تازه و سالم بود. موها و ناخن هایش رشد کرده بودند و بر روی صورت و گوشه های دهان و دندان او لکه های مشخصی از خون تازه انسان دیده می شد. این صحنه باعث وحشت اهالی روستا شد. مثل اینکه داستان رستاخیز مردگان به واقعیت پیوسته بود. اهالی روستا از ترس، جسد او را بیرون کشیدند و نیزه ای به قلب او فرو کردند. سپس بدن او را آتش زدند و جسد سوخته شده او را در قبری بی نام و نشان دفن کردند.

برای پاسخ به این سوال که آیا داستان خون آشام ها واقعیت دارد یا نه، سال ها بعد، مقاماتی از اتریش شروع به تحقیقات درباره قبرستان روستای کیسیلیوو کردند و مستنداتی را گزارش دادند که نشان می داد این داستان واقعیت دارد. حالا خیلی از جستجوگران به سمت آن روستای تسخیر شده توسط خون آشام می روند و مسیر خاکی فرعی که در حدود چند کیلومتر بعد از روستا است را می پیمایند تا قبر بی نام و نشان خون آشام صربستان را پیدا کنند.

داستان خون آشام روستای Cisiljevo صربستان و دراکولای رومانی از داستان های ترسناک واقعی است که در اروپا بسیار رواج دارد. اگر روزی به آن منطقه سفر کردید و قصد یافتن قبر مخفی پیتر خون آشام را داشتید باید بسیار مراقب باشید زیرا در مسیر چند کیلومتری بین روستا تا قبرستان، افرادی به شکل عذاب آور به قتل رسیده اند. یکی از مکان هایی که از تسخیر شده ترین و ترسناک ترین جاهای روی زمین هستند همین قبرستان است.


قلعه بانگره در هندوستان (Bhangarh Fort)

قلعه بانگره در هندوستان (Bhangarh Fort)

در نیمه شب هرگز به این مکان نزدیک نشوید، چرا که اگر ماه بر شما بتابد و سایه شما بر روی قسمتی از این ویرانه بیفتد، گرفتار نفرین خواهید شد. نفرینی که می تواند مکان زندگی هر کسی را ویران کند. می خواهیم شما را به یکی از وحشتناک ترین مکان های هندوستان ببریم.

قلعه بانگره در راجستان هندوستان قرار دارد که گفته می شود متروکه ترین مکان در هندوستان است. این مکان به حدی فعالیت های ماوراء الطبیعه درون خود دارد که شما بعد از غروب خورشید اجازه ورود به آن را ندارید. به گفته بومیان منطقه، پس از غروب خورشید، ارواح بسیاری در این قلعه حضور پیدا می کنند و اگر کسی در آن زمان وارد این منطقه مخوف شود، احتمال قبض روح شدن او وجود دارد.

این قلعه که امروز به این شکل در آمده است روزی محل سکونت مادوسینگ، فرزند پادشاه باگوانت داس، بوده است. از طرفی دیگر، یک متعصب مذهبی یا بهتر است بگوییم جادوگر مسلط به نفرین سیاه هم در این شهر کوچک زندگی می کرد که همه اهالی از او حساب می بردند. او خواسته ای داشت و درخواستش این بود که بر بلندترین قسمت شهر زندگی کند یا اینکه خانه یا ستونی بلندتر از خانه او ساخته نشود.

اما زمانی که سایه دیوارهای قلعه بر روی خانه او افتاد، او این شهر را نفرین کرد. همین نفرین، باعث نابودی کل شهر و قلعه شد و فقط ویرانه ای از آن بر جای ماند. اگر روزی به قلعه بانگره بروید ویرانه های باقیمانده از آن را خواهید دید. Bhangarh Fort یکی از وحشتناک ترین مکان های دنیا است که فعالیت های فراطبیعی به شدت در آنجا جریان دارد. می گویند حضور اشباح سایه مانند را می توان در بین تاریکی ها دید. فقظ کافی است چند ثانیه در جلوی دروازه کوچک بایستید تا سایه ها شروع به سرک کشیدن کنند.


خانه جن زده در جَده عربستان سعودی (The Haunted House Of The Jeddah)

خانه جن زده در جَده عربستان سعودی (The Haunted House Of The Jeddah)

تسخیر شده ترین یا می توان گفت جن زده ترین مکان در عربستان سعودی جایی است که در ادامه درباره آن می گوییم. خانه ای وحشتناک و معروف در شهر جده عربستان که شجاع دل ترین افراد هم جرئت نزدیک شدن به آن را ندارند. داستان این خانه تسخیر شده، کاملا واقعی است و اسناد نشان می دهند که تا کنون 16 نفر از جستجوگران، پس از ورود به این خانه دیگر هرگز از آنجا خارج نشده اند و اصلا مشخص نیست کجا غیب شدند و چه بلایی به سرشان آمده است.

حادثه ترسناک خانه تسخیر شده جده را تقریبا تمام مردمان عربستان سعودی می دانند. این اتفاق در سال 2004 افتاد و پس از ناپدید شدن آن 16 نفر، به شدت مردمان آن منطقه و کیلومترها آنطرف تر را به وحشت انداخت. تا جایی که بارها شکایت و درخواست تخریب فوری این خانه را دادند. تقریبا هیچ شخصی، دل و جرئت نزدیک شدن به این خانه در حال ریختن را ندارد. حتی رانندگان تاکسی هم به آن نزدیک نمی شوند.

افرادی که تا کنون توانسته اند کمی جلوتر رفته و به خانه تا حدودی نزدیک شوند می گویند هر چه به این مکان نزدیک تر می شوید فشار خون شما بالاتر می رود و لرزه بر تنتان می افتد. به پنجره های خانه که خیره می شوید احساس می کنید کسی در دل تاریکی آن سوی پنجره ها به شما می گوید هر چه سریعتر از این خانه دور شو. اما با تمام این اوصاف فقط یک گروه چند نفره از شبکه عرب نیوز، با کلی تجهیزات تصویری و صوتی برای تهیه گزارش از این خانه وارد آن شدند که در ادامه قسمتی از گزارش تجربه ورود به خانه جن زده جده عربستان را از قول آنها نوشته ایم.

آنان می گویند یکی از عجیب ترین ویژگی های این خانه این است که ابتدا افراد را به سمت خود می کشاند اما وقتی به آن نزدیک می شوند پس از خیره شدن به خانه به سرعت از آنجا فرار می کنند. بیرون از خانه دارای سکوتی وهم آور است و آثار یک آتش سوزی مهیب بر دیوارهای خانه مانده است. کلاغ های زیادی بر روی پشت بام، بر سیاهی هر چه بیشتر خانه می افزایند. در نیمه های شب، وارد خانه شدیم و حدود ساعت 3 بعد از نیمه شب تهیه گزارش را آغاز کردیم.

بطور خلاصه، این بخشی از تجربه گزارشگران عرب نیوز بود که موفق به ورود به خانه شده بودند. اما به غیر از صدای فریاد هایی بی منبع و صدای پرتاب شدن چند وسیله نتوانستند تصویر ارزشمندی را ثبت کنند. گفته می شود چوپانی با گوسفندانش در صحرای حوالی این خانه ناپدید شده است که البته نمی توان با قاطعیت از حقیقت این مسئله صحبت کرد. خانه وحشتناک جده را می توان از وحشتناک ترین خانه های جن زده در منطقه های عرب نشین و از برترین خانه های جن زده دنیا دانست. هیچوقت به این خانه نزدیک نشوید.


قلعه بهلا در عمان (Bahla Fort In Oman)

قلعه بهلا در عمان (Bahla Fort In Oman)

باز هم یکی دیگر از مناطق تسخیر شده خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد بررسی قرار می دهیم. این منطقه شهری جن زده و پر از اتفاقات ماوراء الطبیعه، اجنه و اشباح است. شهر جن زده بهلا در عمان مکانی است که به شهر جن ها شهرت دارد. طبق داستان های بومیان آن منطقه، این شهر در طول یک روز بوسیله جادوی سیاه یک جن ساخته شد و به همین دلیل معماری و ساختاری دارد که با ساخته های انسانی متفاوت است.

Bahla Fort در دل یک صحرای سوزان و خشک و بی آب و علف محصور شده است. صحرایی که پر از افسانه های ارواح و اجنه است. گفته می شود در گذشته های دور، مردم این شهر، آشنایان و فرزندان خود را از رفتن به خارج از شهر منع می کردند. چرا که اگر وارد آن بیابان می شدند توسط ارواح و موجودات شیطانی، تسخیر و ربوده می شدند.

داستان هایی که از بازدید کنندگان این شهر قلعه دار شنیده می شود همگی در یک چیز مشترک هستند و آن، وهم آلود بودن کوچه پس کوچه ها و پنجره های تاریک و دیدن اشباح سیاه است. آنها می گویند اتفاقاتی غیر طبیعی در نزدیکی قلعه بهلا می افتد. مثل آتش سوزی ناگهانی دیوارهای در حال تخریب یا شنیدن صداهای بدون منشاء که ترس زیادی به دل مردم می اندازد.

می گویند تمام این اتفاقات شوم کار جنیان است و به همین دلیل حاضر به بازسازی یا جلوگیری از تخریب دیوارها نسیتند. افرادی در این شهر هستند که به جن گیری معروف هستند و راههای مختلفی برای احضار ارواح و ارتباط با اجنه بلدند. اگر به عمان سفر کردید می توانید از بهلا دیدن کنید. اما هرگز تنهایی در کوچه های خلوت آنجا قدم نزنید و در دل صحرا کنجکاوی نکنید.

جمع بندی

در این مطلب، مکان هایی که تسخیر شده ترین و ترسناک ترین جاهای روی زمین هستند را به شما معرفی کردیم. هر چند تعداد بیشتری از این مکان ها در جاهای مختلف دنیا وجود دارد اما ما سعی کردیم به منتخب مکان های فوق العاده تسخیر شده جهان اشاره کنیم. از خانه های تسخیر شده گرفته تا مناطق و شهرهای جن زده قاره های مختلف. تمامی این 5 مکانی که نام بردیم از متروکه ترین جاهای روی زمین هستند که بهتر است به این مناطق نزدیک نشوید. اگر شما هم جایی ترسناک تر از این مناطق را می شناسید با دیجیالیک به اشتراک بگذارید.


مقالات مرتبط:

ورود به دل خطرناک ترین غارهای جهان

آیا وجود آدم کوچولوها حقیقت دارد؟ تخیل و افسانه یا واقعیت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

عسل
عسل هستم و با سابقه چندین سال نویسندگی در وبسایت های معروف ایرانی در خدمت شما هستم. زمینه مورد علاقه من فیلم و سینما و دنیای تکنولوژیه.

دیدگاهتان را بنویسید