معرفی 10 تا از بهترین برندهای کارت گرافیک و تشریح علل برتری

معرفی 10 تا از بهترین برندهای کارت گرافیک و تشریح علل برتری

سالهاست که رقابت بین شرکت های تولید کننده کارت گرافیک کامپیوتر برقرار است و تعداد آنها کم نیست. هر یک از آنها با نام برند خود وارد بازار شده اند و خرید را برای مشتری بسیار سخت کرده اند. ما در این مطلب از دیجیالیک می خواهیم به معرفی 10 تا از بهترین برندهای کارت گرافیک و تشریح علل برتری آنها بپردازیم. برندهایی که بالاترین کیفیت و بیشترین کارایی را برای مخاطبین و مخصوصا گیمرها به همراه دارند. پس با ما همراه باشید.

انتخاب کارت گرافیک قدرتمند و ارزشمند یکی از اصلی ترین و مهمترین کارهایی است که در زمان خرید یا اسمبل سیستم باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. تاثیر فوق العاده کارت گرافیگ در زمان بازی کردن غیر قابل انکار است. قطعه ای که در زمان اجرای برنامه ها و بازی ها مسئولیت ویژه ای را بر عهده دارد و این مسئولیت، هر چه بهتر نشان دادن یا بهتر است بگوییم هر چه بهتر اجرا کردن عناصر تصویری است.

کارت گرافیک یکی از تنها قطعاتی است که بیشترین انعطاف را در زمان ارتقاء یا تعویض قطعات از خود نشان می دهد. بطوری که با اکثر سیستم ها هماهنگ است و انعطاف آن باعث می شود که حتی جدیدترین جی پی یوها را بتوانید به سیستم های چند سال قبل بدون ارتقاء سایر قطعات اضافه کنید. فقط شاید به دلیل مصرف انرژی بیشتر، نیاز به منبع تغذیه ای کمی قوی تر برای آن داشته باشید. البته الزاما هم اینطور نیست که کلا دیگر نیازی به تعویض سایر قطعات نباشد.

برترین برندهای کارت گرافیک در سال 2024

حالا به سراغ اصل مطلب یعنی انتخاب بهترین برندهای کارت گرافیک در سال 2024 می رویم. اگر اطلاع داشته باشید شرکت های زیادی در سالها و شاید دهه های گذشته اقدام به تولید کارت های گرافیک زیادی کرده اند. کارت های گرافیکی که تراشه گرافیکی اصلی آنها را فقط شرکت های صاحب نام Nvidia و AMD تولید می کنند و شرکت های دیگر با دریافت تراشه گرافیکی آنها اقدام به تغییر و دستکاری آنها می کنند.

این شرکت ها با دریافت تراشه های گرافیکی GPU را با اضافه کردن عناصری که باعث عملکرد بهتر آن شود تغییر می دهند. البته شرکت های انویدیا و ای ام دی خودشان هم می توانند اقدام به فروش کنند ولی خب در خیلی از موارد هم این کار را به شرکت ثالث می سپارند.

اگر علاقه ای به سیستم های از قبل آماده شده نداشته باشید و بخواهید قطعات را خودتان بخرید و سرهم کنید تقریبا کار دشواری پیش رو خواهید داشت. چون برای انتخاب کارت گرافیک مناسب در بین این همه برند سرشناس و خوب گیج می شوید. پس بهتر است بدانید که هر کدام از این برندها دارای نکات مثبت و منفی خاص خود هستند.

البته اگر نیاز به یک سیستم معمولی جهت انجام کارهای روزمره دارید، انتخاب بهترین برند کارت گرافیک خیلی مهم نیست. اما اگر می خواهید یک سیستم مناسب بازی اسمبل کنید باید پس از انتخاب مدل مورد نظر به دنبال بهترین برند از شرکتی باشید که آن را توسعه داده است. خیلی مهم است که چه برندی انتخاب می کنید چون بازی های حال حاضر برای اجرای بافت های باکیفیت و دارای وضوح فوق العاده، به GPU هایی نیاز دارند که درست بهینه شده باشند.

بنابراین این مسائل باعث می شود که بر روی این قطعه ارزشمند و مهم تمرکز ویژه ای داشته باشید. این مهم را باید بدانید که برخی از شرکت ها از قطعات ارزان تر و با طول عمر پایین تری برای توسعه یک مدل از کارت گرافیک انویدیا یا ای ام دی استفاده می کنند. در حالیکه برعکس این موضوع هم وجود دارد و برخی دیگر از شرکت ها از قطعات با کیفیت و دارای طول عمر بالا مثل خنک کننده های قوی مرغوب استفاده می کنند و برخی هم بر روی قابلیت آورکلاک این قطعات متمرکز می شوند.

سازندگان اصلی تراشه های گرافیکی کامپیوتر شرکت انویدیا و ای ام دی (nvidia & amd)
2 کمپانی اصلی ساخت تراشه های گرافیکی انویدیا و ای ام دی

مثلا شما می توانید دو مدل مشابه RTX 3060 را از برندهای مختلف و وابسته به انویدیا انتخاب کنید. در این صورت انتظار می رود که با دو شکل ظاهری یکسان روبرو شوید. اما اینجا درست همان جایی است که تفاوت ها بروز می کند. نه فقط ظاهر بلکه عملکرد هر 2 کارت با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی ما در این مطلب به شما کمک می کنیم که پس از انتخاب یک مدل خاص مثلا همان مدل RTX 3060 برای خرید نهایی این مدل با تحلیل و بررسی شرکت های مختلف بتوانید بهترین و قدرتمندترین برند سازنده این محصول مثلا ASUS یا MSI را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که شما به طور مستقیم معمولا از Nvidia و AMD خریداری نمی کنید و به سراغ شرکای آنان یا همان شرکت های طرف قرارداد آنان می روید. یعنی همان شرکت هایی که تراشه اصلی GPU را از هر کدام از این دو شرکت به صورت استوک دریافت کرده و با فن های ایده آل خنک سازی کرده اند. یا راهکارهایی برای بهبود عملکرد آنان طراحی کرده اند.

علت این مسئله این است که معمولا انویدیا و ای ام دی از حد نهایی قدرت و ظرفیت تراشه گرافیکی استفاده نمی کنند. راستی ذکر این نکته هم الزامی است که بدانید تراشه اصلی GPU به هیچ عنوان تغییری نخواهد کرد. یعنی کارت گرافیک را چه از شرکت ZOTAC و چه از ASUS خریداری کرده باشید تراشه های اصلی دقیقا مثل هم است و خرید برند گران قیمت تر هیچ تفاوتی را در تراشه اصلی به همراه نخواهد داشت.

خنک کننده های مختلف، یا دارای فن بزرگ تر هستند یا از چند فن استفاده می کنند و برخی از آنها از فضای بیشتری برای هوای آزاد بهره می برند. برخی دیگر هم از مایع خنک کننده به همراه یک فن AIO استفاده می کنند. از لحاظ ابعاد هم دو حجم متفاوت وجود دارد. برخی نازک و کوچک و برخی ضخیم و بزرگ هستند. پس در انتخاب نام تجاری مناسبی که از خنک کننده ایده آل تری بهره می برد دقت کنید.

ضمن اینکه علاوه بر این تفاوت ها مقدار متغیری از آورکلاک که شرکت های همکار انویدیا و ای ام دی برای محصول مورد نظر در نظر گرفته اند را هم مد نظر قرار دهید. فن بزرگ و قوی تر معمولا برای اموری مثل فلش بایوس بسیار کارآمد و ارزشمند خواهد بود. در نهایت باز هم تاکید می کنیم که معماری کارت گرافیک در برندهای مختلف، یکی می باشد و فقط قطعات جانبی برای بهبود عملکرد با اضافه کردن عناصر خاص از طرف آنها اعمال شده است. با دانستن تمام این اطلاعات به معرفی 10 مورد از بهترین برند های کارت گرافیک در سال 2024 و تشریح علل برتری آنها می پردازیم.

فقط یک مورد الزامی که باید به آن توجه کنید این است که با اینکه اینتل هم تولید کننده تراشه های گرافیکی می باشد اما به دلیل اینکه تمرکز بیشتری بر روی تراشه های مجتمع دارد و کمتر شرکتی با اینتل قرارداد همکاری بسته است به این برند نمی پردازیم.

معرفی 10 تا از بهترین برندهای کارت گرافیک و تشریح علل برتری

10. کارت گرافیک برند XFX

کارت گرافیک xfx-ایکس اف ایکس

این شرکت صاحب نام و قدیمیِ چینی تا قبل از سال 2009 همکاری انحصاری و فوق العاده شناخته شده ای را با کمپانی انویدیا داشت. اما در سال 2009 و پس از شروع همکاری این برند با کمپانی ای ام دی، ارتباط Nvidia با XFX به مشکل برخورد و پایان این همکاری رقم زده شد. از همان سال تا کنون ایکس اف ایکس به طور انحصاری با ای ام دی در حال همکاری است و معمولا کارت های گرافیک مدل Radeon را توسعه می دهند.

XFX یک کارت معتبر و شناخته شده است و مشتریان زیادی را در سرتاسر کشورها پوشش داده است. هم کارت های معمولی خوش قیمت و هم آورکلاک شده با کمی قیمت بالاتر مثلا مدل های Black Edition و Extreme در برنامه تولید همیشگی این شرکت قرار دارند.

با اینکه ما این کارت گرافیک را در رده دهم قرار دادیم اما باید بگویم کسانی که علاقه مند به خرید تراشه های گرافیکی AMD هستند بهترین برند برای مدل های مختلف ای ام دی که همین ایکس اف ایکس تولید کننده باشد به آنان پیشنهاد می شود. چرا که محصولات با کیفیتی را چه در گذشته و چه در حال حاضر تولید می کند. ضمن اینکه انتخاب شما از بین کارت هایی با 2 یا 3 فن خواهد بود و معمولا 2 تا 2.5 اسلات را می توان در بین این کارت ها یافت.

با این حال XFX آنطور که باید ظاهر زیبا و شکیلی ندارد و شاید این مسئله مورد پسند برخی از خریداران و مخصوصا گیمرهای حرفه ای نباشد. با این حال این برند در سطح خام، عملکرد فوق العاده ای دارد و در مجموع با ویژگی های گفته شده در کنار قیمتی مناسب ارزش خرید بالایی دارد. XFX را می توان مقرون به صرفه ترین برند کارت گرافیکی دانست.

مهمترین ضعف کارت گرافیک XFX در مورد گارانتی و پشتیبانی خریداران محصولات این شرکت است. مخصوصا از سال 2012 به بعد که وارانتی این شرکت از بین رفت. ضمن اینکه بیشترین گزارش مشکل بعد از نصب به دست Digitec Galaxus رسیده است. در مجموع مزایای این محصول از معایبش بیشتر است.


9. کارت گرافیک برند PowerColor

کارت گرافیک برند PowerColor-پاورکالر

یکی از بهترین کارت گرافیک های تایوانی که نامی آشنا در صنعت توسعه کارت های گرافیک AMD می باشد PowerColor است. این شرکت با سابقه بیش از 25 سال از مهمترین برندهای کارت گرافیک دنیاست و مدیران آن تمام تلاش خود را می کنند تا به مشتریان این اطمینان را بدهند که پاورکالر یکی از بهترین و قابل اعتمادترین کارت گرافیک های بازار است و خوشبختانه تا حد زیادی در این زمینه موفق عمل کرده اند.

یکی از ویژگی های قابل تحسین این شرکت تولید زیاد کارت های گرافیک دارای خنک کننده مایع است که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهند. قیمت رقابتی محصولات این برند باعث شده است که به یکی از بهترین انتخاب های گیمرها تبدیل شود.

با این حال شاید برای بعضی از خوانندگان این مطلب این سوال پیش بیاید که با وجود چنین ویژگی هایی چرا این برند در مقام نهم این مطلب جای گرفته است. در پاسخ باید بگوییم متاسفانه این شرکتِ باسابقه، در چند سال اخیر نرخ خرابی و بازگشت بالایی را مخصوصا در کارت های سری RX 5000 تجربه کرده است و بدتر اینکه هیچوقت پاسخ قانع کننده یا توضیحی برای این مشکل نداشته است. حتی هیچ راهکاری هم ارائه نداده و مشکلش همچنان پابرجاست.


8. کارت گرافیک برند ZOTAC

کارت گرافیک برند zotac-زوتاک

یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین برندها در تولید کارت گرافیک قدرتمند، شرکت ZOTAC است و به دلیل پایین بودن قیمتش انتخابی جذاب و ایده آل در بین کسانی است که برای خرید کارت گرافیک بودجه نسبتا کمتری دارند. ضمن اینکه برای افرادی هم که شاید نیاز نداشته باشند کامپیوتر خود را به حداکثر کارایی برسانند بسیار مناسب است.

اما سوال اینجاست که شرکتی که با کمپانی پرآوازه انویدیا همکاری می کند چطور ممکن است چنین قیمت های پایینی را ارائه دهد؟ پاسخ مشخص است. این شرکت در بخش های مختلف کارت گرافیک از قطعات با کیفیت پایین تری استفاده می کند. مثلا از فن های کوچک و ضعیف تری در محصولات خود استفاده می کند که این مسئله باعث می شود پردازنده های گرافیکی ZOTAC به نسبت سایر رقبا دچار دمای بالاتری شوند و مسلماً با این اتفاق راندمان کلی دچار افت خواهد شد.

با این حال، نرخ خرابی و بازگشت در محصولات این برند نسبت به خیلی از رقبا کمتر است و همین ویژگی باعث می شود گیمرهای زیادی اقدام به خرید کارت گرافیک زوتاک کنند. اینطور که پیداست این شرکت کمیت را به کیفیت ترجیح می دهد و هدفش را بیشتر از هر چیزی بر روی سلامت و قیمت محصولاتش گذاشته است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث می شود مشتریان زیادی به سمت این برند بیایند، کوچک بودن مدل های مختلف در این برند است. مصرف کمتر انرژی و کمترین میزان اشغال فضای درون کیس باعث می شود این کارت گرافیک ها برای سیستم هایی با ابعاد فشرده یکی از بهترین انتخاب ها باشد.


7. کارت گرافیک برند ASRocK

کارت گرافیک برند ASRocK

یک شرکت نسبتا تازه وارد در عرصه تولید کارت های گرافیکی که کار تولید را از سال 2018 کلید زد. البته در زمینه تولید قطعاتی مثل مادربرد پیشینه بلندی دارد. اینطور که مشخص است دلیل ورود این برند به عرصه تولید GPU استخراج ارز دیجیتال بوده و این را از درخواست های مکرر مشتریانش برای تولید کارت گرافیک قدرتمند به مرحله عمل رسانده است.

کارت های گرافیگ ASRocK شباهت نسبتا زیادی به محصولات ASUS دارند. چرا که در گذشته این شرکت زیر مجموعه کمپانی ASUS بوده است. اما پس از جدایی، حالا این شرکت یک برند کاملا مستقل است و یکی از برندهایی است که بهترین محصولات گیمینگ و میان رده را با قیمت های رقابتی در هر دو مدل با شرکت AMD انجام می دهد.

این برند نسبت به رقبا دارای تنوع کمتری است و حدودا طیف کمتری از محصولات را شامل می شود. اما برای خرید کارت گرافیک از این شرکت اصلا نگرانی نداشته باشید و به برند آن اعتماد کنید. چرا که محصولات آن دارای کیفیت بسیار بالایی است. قیمت آنها مناسب است و نرخ خرابی خیلی پایینی دارد.

همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی قابل قبولی ارائه می دهد. مگر یک کارت گرافیک ایده آل دیگر به چه ویژگی هایی نیاز دارد. در کل به همین دلایل گفته شده این برند را حتی می توان با برندهایی که در ادامه نام می بریم و حتی برندهای برتر اول تا سوم لیست هم مقایسه کرد.


6. کارت گرافیک برند AMD

کارت گرافیک برند AMD

یکی از بهترین و معروف ترین کارت گرافیک ها AMD است و مثل Nvidia سازنده تراشه گرافیکی اصلی است. تقریبا هر شخصی که با کامپیوتر آشنایی داشته باشد نام این محصول را شنیده است. این GPU نسبت به کارت های گرافیکی گران قیمتِ رقیبش انویدیا، از قیمتی پایین تر و اقتصادی تر برخوردار است و می توان گفت یک کارت گرافیک مقرون به صرفه است.

اگر بخواهید از مدل های AMD کارت گرافیک انتخاب کنید قطعا طیف وسیعی از محصولات خوش قیمت را پیش رو خواهید داشت. بنابراین اگر نسبت به کارت های گران قیمت بودجه کمتری دارید انتخاب این برند بهترین گزینه ای است که در بازار وجود دارد و مهم تر از همه چیز این است که بسیار قابل اعتماد است.

برخی ویژگی ها باعث شده است دید بعضی از خریداران نسبت به انتخاب این محصول منفی باشد. مثلا اینکه گزارشات زیادی از بالا بودن دما و صدای نسبتا زیاد این GPU همواره به دست شرکت های گارانتی کننده رسیده است. ضمن اینکه به دلیل کمبود فضای آزاد در ساختار داخلی این محصول دما بالاتر از حدی است که مورد انتظار است و به جای هوای آزاد از سیستم خنک کننده دمنده جهت خنک سازی استفاده می شود.

در نتیجه برای رسیدن به کارایی مناسب باید فشار بیشتری را به نسبت محصولات انویدیا به خود بیاورد و تلاش بیشتری هم برای بالا بردن راندمان کاری انجام می دهد. اما با توجه به این ویژگی ها هیچ مشکل جدی در زمان استفاده از این کارت گرافیک وجود ندارد. حتی اگر دما هم بالا باشد اما تراشه های این کارت گرافیک از سرعت و قدرت بالایی برخورد هستند. در نتیجه گرما باعث آزار و اذیت مخاطب نمی شود و به طور کلی معماری این GPU این چنین است.

اتفاقا همین شرایط به ظاهر منفی باعث به وجود آمدن یک شرایط مثبت اما نادر هم می شود. باعث می شود که هنگام استفاده از چندین کارت گرافیک در یک سیستم، به دلیل داشتن خنک کننده دمنده فضای خنک تر و بهتری بین تراشه ها در جریان باشد. این ویژگی برای سیستم هایی با فضای فشرده مناسب است. همین مسئله باعث می شود مخاطبینی که قصد اسمبل یک سیستم جمع و جور را دارند AMD را مد نظر قرار دهند.

ضمن اینکه کارت گرافیک AMD انعطاف بیشتری برای سازگاری با قطعات کامپیوتر دارد. نهایتا کارت های گرافیک AMD یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار هستند و دومین کارت گرافیک پرفروش جهان است که این فروش بالا به دلایل اصلیِ ارزان بودن و قدرت بالا مرتبط است.


5. کارت گرافیک برند Nvidia

کارت گرافیک برند Nvidia

همانطور که در اوایل مطلب گفتیم شرکت های Nvidia و AMD سازندگان اصلی تراشه های گرافیکی هستند و معمولا شرکت های ثالث از آنها تراشه های گرافیکی را دریافت می کنند و قابلیت هایی را به آنها اضافه می کنند. مثل اضافه کردن خنک کننده قوی تر که باعث می شود راندمان بالاتری را از هسته اصلی انتظار داشته باشیم.

اما مزایای استفاده از کارت گرافیک مرجع مثل انویدیا این است که ضریب اطمینان بسیار بالایی دارند و دلیل این مسئله این است که مطمئن هستیم که کارت گرافیک های مرجع از بهترین و با کیفیت ترین تراشه گرافیکی بهره می برند و هیچ دستکاری خاصی نشده اند. چون تراشه محصول خودشان است. یک مدل فوق العاده پرفروش از انویدیا سری جی فورس می باشد که بر روی کامپیوترها و مخصوصا لپ تاپ ها طرفداران بسیاری دارد.

جی پی یوهای Nvidia نسبت به AMD دمای پایین تر و صدای کمتری دارند. البته این دو مورد نباید سبب شود که تصور کنید دما و صدای ای ام دی غیرعادی است بلکه فقط از انویدیا بیشتر است. از این مسئله که بگذریم یکی دیگر از ویژگی های انویدیا این است که به همان میزانی که یک برنامه یا بازی از آن نیاز دارد فعالیت می کند. نه بیشتر و نه کمتر.

همین مسئله سبب می شود که بی جهت از خود، گرما و صدا تولید نکند و حتی عمر کارت گرافیک بالاتر برود. البته این را هم باید بدانید که AMD در مدل های جدید، این مشکلات را تقریبا برطرف کرده است. مخصوصا در مدل های 6000 به بعد که از بهترین مدل ها هستند.

البته انویدیا فضای بیشتری را نسبت به AMD اشغال می کند و از سیستم خنک کننده دمنده برای خروج گرما استفاده می کند. پس به نسبت اندازه بزرگش این نوع سیستم خنک کننده بسیار ایده آل است. در مجموع انویدیا را می توان معروف ترین، محبوب ترین و در مجموع برترین برند کارت گرافیک دنیا دانست که دلایل کافی برای بالا بودن قیمتش را دارد.


4. کارت گرافیک برند EVGA

کارت گرافیک برند EVGA

یکی از شرکت های صاحب نام و باتجربه که همکاری طولانی مدتی با انویدیا دارد شرکت EVGA می باشد. این شرکت تقریبا لوازم زیادی مثل مانیتور و انواع لوازم جانبی تا قطعات سخت افزاری مثل مادربرد و کارت گرافیک را تولید می کند و البته یکی از برندهای معروف و قدیمی تولید کننده قطعات سخت افزاری در دنیا می باشد. تنوع زیاد، کیفیت بالا و کارآمد بودن محصولات از مهمترین دلایل انتخاب این برند توسط خریداران است.

کارت گرافیک EVGA یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده علاقه مندان به تراشه های گرافیکی انویدیا می باشد. فن های قدرتمند و بی صدا در کنار طراحی سیستم خنک کننده بسیار مطلوب باعث پایین بودن دمای هسته های اصلی این محصولات می شود و البته از ویژگی های برتر این برند است. همچنین پشتیبانی خوب و بلند مدت مشتریان باعث شده است این کارت گرافیک یک محصول بسیار قابل اعتماد و ارزشمند شود.

با این اوصاف چرا این برند رتبه بالاتری را در این لیست به خود اختصاص نداده است؟ متاسفانه اخیرا این شرکت با انویدیا دچار مشکلات تجاری شده است که این مسئله سبب شده است که امکان خروج این برند از بازار افزایش داده شود. این باعث نگرانی تعداد زیادی از خریداران و هواداران برند اِوگا شده است.

حتی در چند وقت اخیر مدل های جدید و بروزی را از این شرکت ندیده ایم و مشخص است که اگر این شرکت به همین صورت پیش برود مشتریان زیادی را از دست خواهد داد و حتی شاید بسته شود.


3. کارت گرافیک برند Gigabyte

کارت گرافیک برند Gigabyte

به مثلث غول پیکر 3 مدل آخر لیست بهترین برندهای کارت گرافیک خوش آمدید. سه برند Gigabyte, MSI و ASUS که برترین شرکت های تولید کننده کارت گرافیک های مناسب بازی و چندرسانه ای می باشند و هر سه شرکت از برجسته ترین تولید کنندگان تایوانی می باشند. البته فعلا ما با برند گیگابایت طرف هستیم.

عملکرد مناسب و کیفیت عالی در کنار قیمت رقابتی محصولات گیگابایت باعث شده است که ارزش خرید این محصول بسیار بالا باشد. حتی محصولات این شرکت تا کنون بارها موفق به کسب مقام بهترین کارت گرافیک سال شده اند. شما چه یک مخاطب معمولی و چه یک گیمر حرفه ای باشید، گیگابایت به بهترین شکل ممکن باعث می شود یک تجربه ایده آل و ارزشمند را با استفاده از این برند داشته باشید.

این شرکت با تنوع بسیار بالا و تولید مدل های حرفه ای مثل Aorus Master عملکردی حرفه ای و قدرتمند دارد. همچنین برای خریدارانی با بودجه های پایین تر هم مدل هایی مثل Gaming OC را با قیمت پایین تر روانه بازار کرده است. پس از بابت قیمت، دست شما برای انتخاب مدل های زیادی باز خواهد بود.

یکی از علت های جذابیت فوق العاده این برند، پشتیبانی از هر دو تراشه گرافیکی AMD و Nvidia می باشد که باعث می شود طرفداران هر دو مدل به سمت خرید از این شرکت کشیده شوند. این شرکتِ با اصالت به لطف فروش محصولات فوق العاده معروف و اثبات شده از لحاظ کیفیت، در طی گذشته ای طولانی همیشه به عنوان یکی از انتخاب های حتمی خریداران نام خود را تثبیت کرده است.

همچنین یکی دیگر از قابلیت های کارت گرافیک گیگابایت استفاده از ابزارهای حرفه ای برای تغییر تنظیمات سرعتی، قدرتی و آورکلاک است. بنابراین برای کسانی که نیاز به این دارند که راندمان فعالیت GPU پایین تر و یا بالاتر برود بسیار گزینه ایده آلی است.

اما دلیل اینکه کارت گرافیک برند گیگابایت در این رده بندی، قبل از رقبای خود یعنی ام اس آی و ایسوس قرار نگرفته است، ضعیف بودن پشتیبانی خریداران و کمی بیشتر بودن گزارشات خرابی نسبت به دو رقیب خود است.


2. کارت گرافیک برند MSI

کارت گرافیک برند MSI

به یکی دیگر از اضلاع مثلث قدرتمند مذکور رسیدیم. شرکت MSI یک شرکت نام آشنا و معروف برای هر مخاطبی است. شرکتی که معروف به تولید بهترین قطعات سخت افزاری و البته بهترین لپ تاپ های گیمینگ و معمولی می باشد. همچنین این برند هم همانند گیگابایت از هر دو تراشه گرافیکی انویدیا و ای ام دی حمایت می کند. بنابراین همانطور که پیش تر هم گفتیم برای هواداران هر دو تراشه این یک موقعیت خرید فوق العاده است.

این شرکت بین المللی و پیشرو سالهاست که نام خود را در زمینه خیلی از قطعات از جمله کارت گرافیک در بازار ثبت کرده است و طیف گسترده ای از کارتهای گرافیک را شامل می شود. گیمرهای بی شماری در سطح جهان این برند را به سایر کارت گرافیک ها ترجیح می دهند. چرا که هم محصولات خیلی شکیلی دارد و هم این محصولات بسیار باکیفیت و قدرتمند هستند. MSI یکی از بازی گردانان اصلی صنعت سخت افزار است.

محصولات ام اس آی به نسبت سایر کارت گرافیک های بازار قیمت بالاتری دارد و یقینا دلیل این مسئله همانطور که گفتیم کیفیت بالای قطعاتی است که در محصولات خود استفاده می کند. البته گزینه اقتصادی Ventura از این برند برای مخاطبان اقتصادی در دسترس است. همچنین مدل های MSI Suprim X و Super Gaming برای گیمرهایی که می خواهند بیشترین بهره وری و عملکرد را از بازی ها داشته باشند در بازار موجود است که قیمت رقابتی و کمی بالاتری دارند.

نهایتا مشاهده می کنید که علت های زیادی وجود دارد که کارت گرافیک برند MSI تبدیل به یک قدرت تثبت شده شود. ویژگی های گفته شده در کنار بی صدایی محصولات و قابل اعتمادی و پایداری در عملکرد باعث شده است که این برند نزدیک به صدر بهترین GPU ها قرار بگیرد.

با این حال گزارشاتی از پشتیبانی نسبتا ضعیف این شرکت به گوش می رسد که برای نام بزرگ آن اصلا مناسب نیست. اما در سالهای اخیر تلاش زیادی را در زمینه رفع این مشکل کرده است که انصافا در این مورد موفق بوده و شاهد پشتیبانی قوی تر این شرکت در مدت های اخیر هستیم.


1. کارت گرافیک برند ASUS

کارت گرافیک برند ASUS

بالاخره به صدرنشین این رقابت رسیدیم. برند فوق العاده معروف و محبوب ASUS که تقریبا انتخاب اول اکثر خریداران قطعات سخت افزاری و مخصوصا کارت گرافیک، مادربرد و لپ تاپ است. همچنین لوازم جانبی بی نظیر مثل موس و کیبورد و بهترین مانیتورهای گیمینگ این برند انتخاب اول بسیاری از خریداران در کشورمان هم می باشد.

کارت گرافیک ASUS به شدت قابل اعتماد و ارزشمند است و سالهای سال است که عنوان بهترین برند کارت گرافیک را یدک می کشد و نکته مهم این است که همواره در حال بهتر شدن از قبل است. در محصولات خود از بهترین قطعات الکترونیکی مثل خازن های ژاپنی استفاده می کند که این مورد باعث عمر بالای محصولات این برند می شود.

بنابراین GPU های آن از باکیفیت ترین و بادوام ترین محصولات هستند که مثل دو رقیب قبلی از AMD و Nvidia پشتیبانی می کند. پس اطمینان داشته باشید که از خرید این محصول رضایت کامل خواهید داشت و می توانید سنگین ترین عملیات محاسباتی گرافیکی را از آن انتظار داشته باشید. مخصوصا از محصولات مدل های ROG و STRIX که دارای کولرهای بزرگ و دارای 2 تا 3 فن بی صدا با راه حل های خنک کنندگی حرفه ای هستند.

طبق آمار ارائه شده توسط خود ایسوس، این شرکت در حال حاضر بیشترین تعداد تولید و فروش محصول را در بین همه تولید کنندگان کارت گرافیک دارد. تقریبا برای هر گیمر هم تنظیمات خاص و قدرت های متغیری را ارائه داده است. انواع کارت های بی صدا با قابلیت آورکلاک از جذابیت های خیلی از محصولات این برند است.

پشتیبانی نسبتاً ضعیف ایسوس با خرید یک مرکز جدید و سرمایه گذاری در آن باعث رشد و بهتر شدن گارانتی ایسوس شده است و اینطور که مشخص است در آینده یک گارانتی کامل و تمام و کمال را از تیم گارانتی خواهیم دید. با اینکه محصولات ASUS از گران ترین کارت گرافیک های بازار هستند اما این مسئله به دلیل کیفیت خارق العاده قطعات و استفاده از مواد اولیه خوب است.

کارت گرافیک برند sapphire

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم، شرکت های تولید کننده کارت گرافیک زیادی در دنیا وجود دارد که کارت گرافیک هایی ایده آل تولید می کنند. شرکت هایی مثل Sapphire یا PNY که صاحب نام هم هستند. اما ما در این مطلب به برترین شرکت های تولید کننده کارت گرافیک اشاره کردیم که تعداد آنها به 10 عدد می رسد. دلایل زیادی هم برای انتخاب این موارد داریم. از کیفیت و کارایی، صدا و خنک کنندکی مناسب تا پشتیبانی قابل قبول.

از اولین مورد این لیست یعنی کارت گرافیک برند XFX تا آخرین مورد که ASUS می باشد همه از بهترین ها هستند و فقط نسبت به یکدیگر دارای معایب می باشند. اما از سایر تولیدکنندگان GPU برتر هستند. اگر شما هم برندی را می شناسید که ما از قلم انداخته ایم یا تصور می کنید به جایگاه یک برند در این لیست ناحقی شده است حتما در بخش نظرات با دیجیالیک در میان بگذارید. از اینکه با معرفی 10 تا از بهترین برندهای کارت گرافیک و تشریح علل برتری آنها با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم.


مقالات مرتبط:

5 نشانه مهم که به گیمر می گویند بهتر است کارت گرافیک خود را ارتقاء دهد

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

حسین
حسین هستم، علاقه مند به بازی های ویدیویی و دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات. رشته تحصیلیم مهندسی تکنولوژی سخت افزار هستش و دستی بر سخت افزار و الکترونیک هم دارم. بیشتر از 15 ساله که کار نویسندگی انجام میدم و الان هم عضو خانواده دیجیالیک هستم. من عاشق تولید محتوای اختصاصی و انحصاری هستم.

دیدگاهتان را بنویسید