Resident Evil 4 Remake نوستالژیکی با اصالت و مدرن

Resident Evil 4 Remake نوستالژیکی با اصالت و مدرن

روستاییانی که زمانی در صلح و آرامش به کلیسا می رفتند و به پند و اندرزهای پدر روحانی گوش می کردند، حالا دیگر از خود اختیاری ندارند و کنترل ذهن پدر روحانی و بومیان روستا را شخصی دیو صفت و پلید بدست گرفته است. کسی که سلاحی ویروسی و ترسناک در اختیار دارد و می تواند بوسیله آن ویروس، افکار پلیدش را به کل جهان سرایت دهد. در ادامه Resident Evil 4 Remake نوستالژیکی با اصالت و مدرن را در دیجیالیک نقد و بررسی می کنیم.

توجه: این بررسی شامل اسپویل است.

داستان بازی Resident Evil 4 Remake نوستالژیکی با اصالت و مدرن

مردمانی مسیحی، سال های سال در دهکده ای پرت و در منطقه ای دوردست در اسپانیا در کنار یکدیگر زندگی می کردند و شغل اصلی آنها کشاورزی و دامپروری بود. بومیان این منطقه روزهای خاصی در هفته را مشغول دعا کردن بودند و پدر روحانی روستا با نام بیتورز مندز به هدایت آنها می پرداخت. همه چیز خوب بود تا روزی که شخصی شیطان صفت و ترسناک بنام “لُرد سدلر” با توسعه سلاحی ویروسی و قابل انتقال بنام “انگل لاس پلاگاس” توانست ذهن پدر “مندز” را به کنترل خود درآورد.

کم کم انگل لاس پلاگاس تبدیل به یک مذهب و یک فرقه بسیار خطرناک شد و پس از کشیش مندز، مردم روستا هم یکی پس از دیگری کنترل خود را در اختیار مندز و مرد شیطان صفت که نام او سدلر بود، قرار دادند و کل بومیان آن منطقه به مردمانی دو چهره ای تبدیل شدند. چهره ای ما بین انسان و زامبی که می توانستند هر انسانی را به وحشتناک ترین شکل ممکن به قتل برسانند.

بومیان روستای بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک
گانادوهای خشمگین بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک در مرحله دهکده

این فرقه تبدیل به یک گروه شبهه نظامی تروریستی و بسیار خطرناک شد و افراد زیادی، روح خود را به این گروه که نام “لوس ایلومینادوس” را بر خود گذاشته بودند فروختند. لوس ایلومینادوس به سرکردگی لُرد سدلر و چندین زیر دست شیطانی و خطرناک دیگر فرماندهی می شد که یک عملیات تروریستی خطرناک را در خاک آمریکا انجام دادند و طی این عملیات بوسیله یک کماندوی ارتشی سابق بنام “جک کراوزر” موفق شدند دختر “رئیس جمهور گراهام” را بدزدند و به منطقه خود بیاورند.

هدف گروه ایلومینادوس از دزدیدن اَشلی گراهام (دختر رئیس جمهور آمریکا) این بود که انگل لاس پلاگاس را درون بدن اشلی وارد کنند که از این طریق با به کنترل گرفتن اشلی بتوانند خیلی راحت در خاک آمریکا جنایت و جاسوسی کنند. اما پس از دزدین اشلی سازمان امنیت ملی از این قضیه با خبر شد و فوراً با محافظ شخصی رئیس جمهور لیان اسکات کندی تماس گرفته شد و او مامور عملیات بازگردانی اشلی و از بین بردن انگل لاس پلاگاس و گروه ایلومینادوس شد. این داستان اولیه بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک بود که اطلاع داشتن از آن خالی از لطف نیست.

دهکده ای که از آن نام بردیم پذیرای یکی از حرفه ای ترین و کارآزموده ترین مامورهای فرنچایز رزیدنت اویل یعنی “لیان اسکات کندی” است . او قرار است یک عملیات بسیار حساس و خطرناک را در خاک آن منطقه و در دل ترسناک ترین موجودات دنیا به سرانجام برساند. بازی با شروعی طوفانی و هیجان انگیز می تواند گیمر را مجذوب خود کند.

در ابتدای بازی لیان اس کندی به همراهی دو مامور پلیس، سوار بر ماشین به سمت این روستا یا بهتر است بگوییم به سمت ناکجاباد می روند اما در همان ابتدای مسیر گرفتار بومیان وحشتناک روستا می شوند. هر دو مامور به بدترین و دردآورترین شکل ممکن کشته می شوند اما لیان که آموزش های جنگی بسیاری دیده است می تواند خود را نجات دهد و به سمت روستا فرار کند، غافل از اینکه روستا از تمام مسیری که تا بحال پیموده است خطرناک تر است.

وقتی که لیان وارد روستا می شود همه بومیان ترسناک روستا با هر چیزی که در دست دارند به سمت او حمله ور می شوند. داس و تبر تا اره برقی و چوب و چماق است که به سمت لیان روانه می شود. در دقایق اولیه بازی، وقتی لیان در بین بومیان گیر افتاده است و دیگر امیدی به زنده ماندن ندارد ناگهان صدای زنگ کلیسا همه دشمنان را به طرز عجیبی آرام می کند و همه به سمت کلیسا می روند و وارد آنجا می شوند. لیان بسیار متعجب می شود.

حمله روستاییان به لیان کندی در re4 remake

Resident Evil 4 Remake واقعا یک بازی نوستالژیک است و مثل بازی رزیدنت اویل 4 کلاسیک دارای مراحل بسیاری است که در هر مرحله از بازی با یک غول یا یکی از نوچه های رده بالای سدلر باید مبارزه کنید و از بین بردن آنان کار سختی است. داستان کامل بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک دارای 16 چپتر است یا بهتر است بگوییم 16 مرحله دارد.

اوایل بازی با شخصی اسپانیایی بنام “لوئیس سِرا” آشنا و دوست می شوید و احتمالا از شخصیت لوئیس خوشتان می آید. اما دوستی لیان کندی و لوئیس کوتاه مدت خواهد بود. درست پس از زمانی که به شخصیت لوئیس علاقه مند می شوید و حضور او در کنار لیان به شما احساس امنیت بیشتری می دهد، فاجعه ای دردناک اتفاق می افتد و او به طرز فجیعی توسط کراوزر به قتل می رسد.

صحنه مرگ لوئیس به دست کراوزر یکی از غم انگیزترین صحنه های بازی های تاریخ است که دل شما را به درد می آورد، البته باید گفت عکس العمل لیان بعد از دیدن صحنه مرگ لوئیس سرا در بازی رزیدنت اویل 4 سال 2005 بسیار ناراحت کننده تر بود و مخاطب را بیشتر آشفته می کرد.

با پیشرفت مسیر داستان بازی، مجبور می شوید تفنگ هایتان را آپگرید کنید یا اینکه اسلحه های قدرتمندی مثل شاتگان یا مگنوم و هفت تیر بخرید. چون موجودات و بومیانی در بازی هستند که ما آنها را در بازی بنام “گانادو” می شناسیم. گانادوها به براحتی کشته نمی شوند. از جمله ی این موجودات می توان به “دکتر سالوادور” اشاره کرد که با صورت پوشانده و اره برقی که در دست دارد می تواند با مقاومت زیاد در برابر تیر، خیلی راحت سر لیان را از بدنش جدا کند. یا حتی او را به دو قسمت مساوی تقسیم کند. اگر هم کشته شود در عوض، مهمات زیادی را از شما کم می کند.

بر روی زمین تله های حیواناتی همچون خرس قرار دارد که در طی بازی بارها شما را غافلگیر خواهد کرد. ماشین نویس ذخیره بازی مثل همیشه احساس آرامش خاصی را به گیمر می دهد. همچنین یکی دیگر از نقاط آرامش بخش بازی جاهایی است که یک فروشنده دوره گرد اسلحه را می توانید ملاقات کنید و با او معاملات غیر قانونی سلاح را انجام دهید. قسمتی که فروشنده را ملاقات می کنید همچنان بااصالت مانده است اما طراحی مدرنی به نسبت قبل پیدا کرده است.

هیولای بلند قامت بازی یعنی مندز در همان اوایل بازی با شما درگیر می شود، انگل را به شما تزریق می کند و ساعت ها منتظر می ماند تا ببیند چه زمانی بدن شما مقاومتش در برابر انگل را از دست می دهد و برده او و سدلر می شوید. به همین دلیل بارها می تواند شما را بکشد اما از کشتن شما صرف نظر می کند چون اگر ذهنتان را در اختیار بگیرد می تواند استفاده های بسیاری از لیان داشته باشد.

نبرد لیان کندی و آسموند مندز
تبدیل شدن بیتورز مندز به هیولا

اما دیگر طاقت نمی آورد و اقدام به کشتن لیان می کند اما لیان بلایی به سرش میاورد که هرگز فکرش را هم نمی کرد. لیان تقریبا مندز را منفجر می کند، به رگبار می بندد و سپس با تبدیل شدن مندز به هیولایی ترسناک، او را تکه تکه می کند و خیال شما را از بابت مزاحم همیشگیتان یعنی مندز راحت می کند.

از دیگر قسمت های جذاب بازی نبرد با هیولای دریاچه بنام “دل لاگو” است که البته ما با طراحی این هیولا ارتباط زیادی برقرار نکردیم و شاید بتوان گفت تنها هیولایی است که طراحان بازی می توانستند آن را طبیعی تر جلوه دهند البته برای کسانی که رزیدنت اویل 2005 را تجربه نکرده اند می تواند جذابیت زیادی داشته باشد. این نبرد در مرحله چهارم بازی صورت می گیرد و پس از آن بازی وارد محیط متفاوتی می شود و موجودات هم، جان سخت تر می شوند.

یکی از موجودات سریع و مرگ آور رزیدنت اویل 4 ریمیک، “سگ های خون آشام زامبی” شکل هستند که شلیک به آنها دشوار است. باید تیرانداز ماهری باشید تا بتوانید سگ ها را نابود کنید مخصوصا اگر بازی را با درجه سختی بالا بازی کنید. این سگ ها بصورت گروهی به لیان حمله می کنند و در یک آن او را تکه تکه می کنند.

هیجان انگیزترین صحنه بازی در چپتر 5 اتفاق می افتد یعنی کلبه ای که لیان و لوئیس و اشلی باید مدتی در برابر سیل عظیمی از بومیان وحشی و خشمگین از خود محافظت کنند. هر کاری که از دستتان بر می آید را در این کلبه باید انجام دهید. از کشیدن کمد و میز به پشت در و پنجره تا محافظت از اشلی و شلیک به زامبی ها که مثل مور و ملخ از در و پنجره وارد می شوند. براستی اگر لوئیس در این کلبه در کنار لیان و اشلی نبود هرگز از این مهلکه جان سالم به در نمی بردند.

اما واقعا چرا لوئیس به لیان کمک می کند و جان خود را به خطر می اندازد؟ این سوالی است که گیمر از خود می پرسد و باید بدانید که در حقیقت لوئیس برای بدست آوردن انگل و تحویل آن به ایدا وانگ به شما کمک می کند، زیرا ایدا به لوئیس قول داده است که اگر این کار را بکند او را از این روستا به سلامت خارج خواهند کرد. البته در آخر لوئیس به ایدا پشت خواهد کرد و انگل را به دست لیان می دهد.

اما حالا که اسم ایدا وانگ آمد باید بدانید که ایدا در این بازی همیشه بصورت نامحسوس از لیان محافظت می کند. البته چند بار مجبور می شود خود را نشان دهد و جان لیان را نجات دهد اما او اَجیر شده “آلبرت وسکر” است و هدفش فقط بدست آوردن انگل است. هر چند که هدف واقعی وسکر را نمی داند.

لیان اسکات کندی، اشلی گراهام و لوییز سرا در یک تصویر
لیان اسکات کندی، اشلی گراهام و لوئیس سرا ناوارو در کنار هم

در لوکیشن قلعه، نیروهای “رامون سالازار” ( یکی دیگر از باس های بازی ) بصورت مداوم در پی ربودن اشلی هستند، اما لیان با تمام توان از اشلی محافظت می کند و به هر سختی بالاخره سالازار را نابود می کند، سالازار یکی از مهمترین شخصیت های منفی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک است که محیط قلعه را برای شما به جهنم تبدیل خواهد کرد.

پس از عبور از دهکده و قلعه، وارد جزیره ای خواهید شد که بیرون رفتن از این جزیره، کاری بسیار دشوار است، جاییکه صحنه های اکشن تماشایی اتفاق می افتد، از نبرد کماندویی بین لیان و کراوزر تا شکست سدلر بوسیله لیان. این مرحله را می توان سخت ترین مرحله بازی دانست.

نکته منفی نبرد با کراوزر این است که نبرد آنها مثل رزیدنت اویل 4 نیست و نبرد آنها از حالت دکمه زنی خارج شده است. نبرد حساس بین لیان و کراوزر در رزیدنت اویل 4 کلاسیک، هیجانی تر بود مخصوصا نبرد با چاقو که کماندو بودن کراوزر و مهارت لیان را به تصویر می کشید.

در انتهای بازی و پس از مرگ سدلر، متاسفانه ایدا وانگ به خواسته اش می رسد و انگل را از لیان می دزدد تا به دست آلبرت وسکر برساند. اما پس از صحبت تلفنی با وسکر و با خبر شدن از هدف شوم او که نابودی بشریت است، مسیرش از وسکر جدا می شود و باید دید که در ادامه داستان رزیدنت اویل 4 قرار است چه اتفاقی رقم بخورد.

بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک (RE4 Remake)

همانطور که اطلاع دارید در سال 2005 نسخه معمولی رزیدنت اویل 4 توانست اثری متفاوت و ماندگار را از خود بر جای بگذارد و موفق شد عنوان بهترین قسمت از این فرنچایز را از آن خود کند. به عقیده بسیاری از کارشناسان و مخاطبین، رزیدنت اویل 4 نه تنها بهترین قسمت، بلکه یکی از ماندگارترین بازی های تاریخ است که توانست دلهره را با اکشن ناب خود تلفیق کند تا حتی مخاطبین بازی های اکشن هم از این بازی لذت ببرند.

در سال 2023 “نسخه ریمیک بازی رزیدنت اویل 4” توسط کمپانی پر آوازه کپکام ساخته شد. این بازی با حفظ اصالت و پایبندی کامل به ریشه ها و نسخه 2005، توانست پیشرفت های خیره کننده ای چه در گرافیک و گیم پلی و چه در سناریوهای بازی داشته باشد.

نکته ای که درباره این بازی کاملا مشهود است این است که عناصر بسیاری باعث می شوند بازی کاملا مشابه نسخه 2005 باشد اما اِلمان هایی هم هستند که باعث می شوند تجربه متفاوت و مدرنی را با بازی RE4 Remake داشته باشید و این یک ویژگی شگفت آور این بازی است.

گرافیک و طراحی بازی Resident Evil 4 Remake

استایل لیان اسکات کندی در رزیدنت اویل 4 ریمیک
محیط تاریک بازی Resident Evil 4 Remake

بخش طراحی هیچ چیز را کم نگذاشته است، از طراحی زیبای محیط روستا، قلعه و جزیره تا طراحی استایل و چهره رئیس های مرموز و ترسناک هر مرحله که از لحاظ مخوف بودن محیط و چهره ها باید این بازی را یک اثر حرفه ای در ژانر ترس و بقا دانست.

گرافیک بازی بالاست و خیلی کم متوجه افت فریم در بازی خواهید شد. سوییچ های بازی بین دمو و گیم پلی اصلی به هیچ عنوان تغییری در شکل و گرافیک بازی ایجاد نمی کند. بازی رزیدنت اویل بر روی پی سی، پلی استیشن 4 با گرافیک عالی اجرا می شود و اگر این بازی را بر روی پلی استیشن 5 تجربه کنید، بر روی حالت 4k خیره کننده است.

نور پردازی فوق العاده در کنار بافت های قدرتمند تکسچرها و روان بودن گیم پلی شما را هیجان زده خواهد کرد. البته باید خیلی دقیق باشید تا بتوانید تفاوت در جزئیات گرافیکی را متوجه شوید. موتور ساخت بازی RE مثل همیشه خوش درخشیده است و جزئیات پوست و صورت و تغییرات موهای شخصیت ها در حالات و جاهای مختلف بازی بسیار زیباست. باد و باران و خیس شدن های لیان و اشلی، نوید پیشرفت های چشمگیر این بازی حتی در آینده را هم خواهد داد.

محیط بازی Resident Evil 4 Remake

محیط بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

محیط بازی به طور حرفه ای تغییر کرده است و با حفظ همان لوکیشن های نسخه چهارم و تغییرات جزئی سناریو کاری کرده است که تمام خاطرات رزیدنت اویل 2005 برای شما تداعی شود و ضمن تجربه دوباره بازی، تکراری بودن آن شما را خسته نکند.

محیط روستا تقریبا همان شکل قدیم است اما در قلعه و جزیره شاهد تغییرات خوب و گرافیک چشم نوازی خواهید بود. مسیرهای نقشه کمی تغییر کرده است. مثل همیشه نقاط تاریک بازی زیاد است که با چراغ قوه پلیسی لیان می توان براحتی از آنها عبور کرد. مکان باس فایت ها و نبرد با موجوداتی مثل ترول غول پیکر بسیار خوب ساخته شده است بطوری که می توانید با لیان مانور دهید، در برابر حمله با سلاح سرد جا خالی دهید.

اتمسفر بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک می توانست ترسناک تر باشد و باید گفت نسبت به بازی رزیدنت اویل ویلیج ( Resident Evil 8 ) حس ترس کمتری به شما القاء می کند و بیشتر بازی از صحنه های اکشن و نبردهای رزمی تشکیل شده است. البته شاید برای کسانی که نسخه 2005 رزیدنت اویل را تجربه نکرده اند ترسناک تر به نظر بیاید. می توانید با هر بار ذخیره کردن بازی، پیشرفت خود را در کنار عکس های زیبای مراحل ببینید.

در این ماموریت، به سلاح ها و مهمات بسیاری نیاز خواهید داشت که به لطف سازندگان بازی، کیف بزرگی در اختیار شما قرار دارد و با جمع آوری ملزومات گوناگون در گوشه و کنار محیط های مختلف می توانید آن را پر کنید. هر وقت متوجه کمبود فضای کیف شدید با کمک فروشنده دوره گرد، می توانید فضای آن را ارتقاء داده و مهمات خود را چند برابر کنید. تفنگ های زیاد و متنوعی را در کنار یکدیگر می توانید درون کیف جاسازی کنید.

گیم پلی بازی Resident Evil 4 Remake

لیان کندی با چراغ قوه در تاریکی

حرکت های بدن لیان جذاب تر از همیشه است، دویدن و لگد زدن های او طبیعی تر شده است و کپکام آنطور که مخاطب از شخصیت لیان انتظار دارد او را ساخته است. شلیک های واقع گرایانه و تفنگ های متنوع و شبیه سازی شده به واقعیت، باعث می شوند که انگیزه گیمر برای ادامه بازی دو چندان شود.

عکس العمل های رزمی لیان، نسبت به رزیدنت اویل 4 بیشتر شده است و از طرفی حملات دشمنان او هم هوشمندانه تر، وحشیانه تر و سریعتر شده است. در این بازی به غیر از اتاق سِیو و مکان فروشنده دوره گرد، هر جای دیگری احساس آرامش کردید، شک نکنید که خطری بزرگ شما را تهدید خواهد کرد. یا در انتظار باس ها باشید و یا انتظار لشکر عظیمی از دشمنان و موجودات ترسناک بکشید.

نحوه حمله کردن دکتر سالوادور مثل سری قبل خطرناک تر از بقیه دشمنان است و همواره باید مراقب او باشید چون به طرز وحشتناکی به شما حمله می کند و تیر هم به سختی روی او اثر می کند. حتی اگر موفق به نابودی او شوید اما مهمات بسیاری را از شما کم خواهد کرد.

دراین بازی شما کنترل بیشتری بر اشلی خواهید داشت. هم می توانید به او بگویید به دنبالتان بیاید و هم می توانید فاصله اشلی را با لیان کم و زیاد کنید. یعنی گاهی اوقات به او بگویید جایی بماند یا پنهان شود و تا زمانی که او را صدا نزده اید خود را آشکار نکند. البته باید این را هم گفت که ترسو بودن اشلی شما را واقعا به دردسر می اندازد و بارها او را برای مدتی از دست خواهید داد. کلاً اشلی بسیار دست و پا گیر است، با اینحال در مکان های بسیاری به شما کمک خواهد کرد و درهای بسته ای که به تنهایی نمی توانید باز کنید را برای شما باز خواهد کرد.

معماهای رزیدنت اویل 4 ریمیک مثل سری قبل گاها سخت است و زمان زیادی را از شما خواهد گرفت اما برخی مواقع هم براحتی می توانید آنها را حل کنید.

بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک، یک اثر تقریبا طولانی است و مراحل زیادی دارد که در هر مرحله با یکی از نوچه های لرد سدلر روبرو می شوید و قبل از آن هم موجودات عجیب الخلقه ای را خواهید دید که باید از سد آنها هم عبور کنید و تمام آنها بوسله سدلر کنترل می شوند. بزرگترین مسئولیت لیان در این ماموریت، پیدا کردن اشلی و سالم برگرداندن آن به دست خانواده اش است.

شخصیت های بازی Resident Evil 4 Remake: شخصیت های مثبت و منفی

شخصیتهای رزیدنت اویل 4 ریمیک
چهره آلبرت وسکر در قسمت پایین تصویر

جک کراوزر (Jack Krauser)

چهره جک کراوزر رزیدنت اویل 4 ریمیک، همانند نسخه 2005 بسیار شرور و بدن او بسیار قدرتمند است. جلیقه ای بر تن دارد که پر از تجهیزات جنگی قابل حمل است و تا قبل از تبدیل شدنش به هیولا، لباس از تن در نمی آورد. برخلاف نسخه 2005 که گیمر می توانست عضلات و بدن ورزیده او را در زمان جنگ دو نفره با لیان مشاهده کند. همچنین اینبار هر دو دست او دارای تیغه های کشنده ای است که می توانند بسیاری از حملات شما را مهار کنند.

لیان اسکات کندی (Leon Scott Kennedy)

بیش از 18 سال است که او را می شناسیم. او از همان ابتدا، چهره ای کاریزماتیک داشت با استایلی ورزیده و موهایی خوش فرم که شخصیت او به نسخه کلاسیکش وفادار مانده است. لیان پخته تر و طبیعی تر از قبل جلوه می کند و لباس های او تغییر کرده است. مهارت او در مبارزه با گانادوها غیر قابل انکار است. مثل همیشه می تواند دشمنان را به صورت مخفیانه از بین ببرد و حرکت های رزمی او بیشتر شده است. چهره ای بسیار مصمم و زیبایی را از او در این بازی خواهید دید. لیان اسکات کندی در رزیدنت اویل 4 ریمیک عالی تر از همیشه ظاهر شده است.

لوییز سرا ناوارو (Luis Serra Navarro)

یکی از تغییرات برجسته طراحی کاراکترها، بروز کردن چهره لوییس است که در این نسخه به زیبایی بازسازی شده است، البته که همانند Resident Evill 4- 2005 همچنان جذاب و خوشتیپ است و می توانید روی کمک های او حساب کنید. دکتر لوئیس سرا ناوارو ابتدا نمی دانست که سدلر چه موجود کثیفی است بنابراین در آزمایشگاه لوس ایلومینادوس مشغول فعالیت و تحقیق بر روی انگل پلاگا بود اما زمانی که متوجه شد با این کارش چه ظلمی به بشریت می کند، از کارش دست کشید و در پی فرار از دهکده بود.

ایدا وانگ (Ada Wong )

مهمترین تغییر ایدا وانگ، لباس اوست که اکنون برای چنین ماموریت حساسی مناسب تر شده است. همچنین او یکی از جذاب ترین شخصیت های رزیدنت اویل است. ایدا وانگ با آلبرت وسکر همکاری می کند. هر چند که بسیاری از هواداران او هنوز هم باور ندارند که ایدا بتواند آنقدر که نشان میدهد منفی و شرور باشد، البته شک این افراد جایی بیشتر می شود که پس از دزدیدن انگل و زمانی که از نقشه شوم وسکر و تهدید او برای نسل بشر مطلع می شود، احتمالا انگل را به وسکر نمی دهد. ایدا وانگ در بازی Resident Evil 4 Remake بارها جان لیان را نجات می دهد و باطن سیاه او برای ما کمی سفید می شود.

آلبرت وسکر (Albert Wesker)

آلبرت وسکر مثل همیشه به اعمال بیوتروریستی خود ارتقاء بخشیده و با خیال راحت در مرکز فرماندهیش، بازیگردان عملیات شبه تروریستی دیگری است. چهره وسکر جا افتاده تر و بد ذات تر از رزیدنت اویل های پیشین است. در انتهای بازی ارتباط او با ایدا وانگ مشخص می شود و باید گفت می توانیم منتظر نقشه های شوم او باشیم.

اینگرید هانیگان در رزیدنت اویل 4 ریمیک
اینگرید هانیگان مشغول ارتباط تصویری با لیان اس کندی

اینگرید هانیگان (Ingrid Hannigan)

پل ارتباطی لیان کندی با بخش امنیتی دولت فدرال است. سیستم ارتباطی لیان و هانیگان پیشرفته تر از قبل شده است و برخلاف نسخه 2005 که روی موج رادیویی ارتباط برقرار می کردند الان بصورت تصویری صحبت می کنند. جالب است که لباس های کلاسیک اینگرید همانند قبل است و چهره او نسبت به قبل جذاب تر و جوان تر به نظر می رسد. اینگرید هانیگان را باید یکی از متخصصین سرویس جاسوسی بخش امنیت دولت آمریکا دانست.

بیتورز مندز در رزیدنت اویل 4 ریمیک
بیتورز مندز در جلو و گانادوها در پشت سر

بیتورز مندز (Bitores Mendes)

همانند بانو دمیترسک در رزیدنت اویل ویلیج، بلندقد و ترسناک است و مثل او در قلمرو قدرتش، بارها ظاهر و می شود و هر بار با حضورش به شما ضربه ای وارد می کند و استرس خاصی در بازی ایجاد می کند. این روحانی قدیم، با چهره ای مصمم تر و ترسناک تر از از اویل 2005 ظاهر می شود. او کلاهی مشکی، ریشی بلند و چشم هایی دو رنگ و ترسناک دارد که از آنها شرارت می بارد. کشتن مندز در مکان های باز کار بسیار سختی است چرا که بدن او در برابر گلوله بسیار مقاوم است و می تواند به سرعت مکانش را تغییر دهد.

آسموند سدلر در رزیدنت اویل 4 ریمیک
اسموند سدلر: رهبر فرقه لوس ایلومینداوس و شخصیت منفی اصلی داستان

اسموند سدلر (Osmund Sadler)

اسموند سدلر رزیدنت اویل 4 ریمیک، ترسناک تر از آن چیزی به نظر می رسد که در نسخه 2005 رزیدنت اویل دیدیم. موهای او ریخته است و انگل، بیشتر از قبل بر او غالب شده است و این را می توان از غده های زیاد روی سرش فهمید. مشخص است که وقتی با او می جنگید در حقیقت با یک مغلوب شده واقعی پلاگا مبارزه می کنید. لباس سدلر همان لباس بنفش و طلایی گذشته است اما چهره او نشان می دهد که در حال نابود شدن است. زخم های زیادی بر روی صورتش دارد و از چشمانش خون بر روی گونه اش جاری شده است.

اشلی گراهام در رزیدنت اویل 4 ریمیک
اشلی و لیان در زیر باران

اشلی گراهام (Ashley Graham)

اشلی در نسخه رزیدنت اویل 4 ریمیک، بیشتر به دختر یک رئیس جمهور شباهت دارد. لباس های او پوشیده تر از قبل است. دختری 20 ساله با موهایی بلند تر از همیشه که شاید بتوان گفت اصلی ترین هدف این داستان است. اشلی، هم می تواند برای لیان، دست و پا گیر باشد و هم کمک کننده باشد.

رامون سالازار در رزیدنت اویل 4 ریمیک
رامون سالازار: رئیس مرحله قلعه در بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

رامون سالازار (Ramon Salazar)

در نسخه 2005 از سالازار چهره ای تقریبا کودکانه داشتیم، یعنی به سختی میشد تشخیص داد که دختر است یا پسر، اما اینبار با چهره ای مشخص تر و ترسناک تر آمده است که لیان را آزار دهد و با اعمال موذیانه اش او را سردرگم کند. او عاشق کار گذاشتن تله ها و معماهای گوناگون است. موهای او زیادتر شده و دیگر کلاه مسخره اش را بر سر ندارد و رشد پلاگا را در بدن رامون سالازار رزیدنت اویل 4 ریمیک، بیش از پیش می توانید حس کنید. ضمن اینکه باید به این مورد اشاره کرد که رامون سالازار یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین شخصیت های منفی بازی رزیدنت اویل 4 و نسخه ریمیک است.

سایر دشمنان بازی Resident Evil 4 Remake

دشمنان بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک در یک عکس
تصویر بالا چپ: Novistador، بالا راست: Del Lago، پایین چپ: Dr.Salvador، پایین چپ: Regenerador

در حالی که با بومیان و گانادو ها مبارزه می کنید، در میان مسیر با موجوداتی روبرو می شوید که به شدت مغلوب انگل شده اند و به هیولاهایی خونخوار و خشن تبدیل شده اند. در ادامه سایر دشمنان بازی Resident Evil 4 Remake را به شما معرفی می کنیم.

نوویستادور (Novistador): حشرات پرنده غول پیکر

نوویستادور حشره ای غول پیکر و مگس مانند که می تواند نسبت به محیط تغییر رنگ دهند. پرواز می کند و مانند نسخه قبل می تواند خون شما را به سرعت آلوده کنند. این موجودات از ترسناک ترین موجودات رزیدنت اویل 4 ریمیک محسوب می شوند.

دل لاگو (Del Lago): هیولای دریاچه

زیر قلعه سالازار و درون دریاچه ای به ظاهر آرام، موجودی زیست می کند که خوراک آن گوشت و استخوان بدن انسان است. در اولین ملاقات با دل لاگو سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و تا می توانید به او نیزه پرتاب کنید، مخصوصا به سمت دهان بازش.

دکتر سالوادور (Dr.Salvador): مرد اَره برقی به دست

احتمالا به ضرب اره برقی دکتر سالوادور بارها شاهد مرگ لیان اسکات کندی خواهید بود. یکی از معدود شخصیت هایی است که اگر به لیان حمله کند با همان ضربه اول او را تکه تکه خواهد کرد. پس باید خیلی زیاد مراقب او باشید یعنی تا صدایی مثل روشن شدن اره برقی به گوشتان رسید فوراً فرار کنید یا هر چه در چنته دارید رو کنید.

رگنرادور (Regenerador): موجودی پر از انگل در شکم

در مکان های تاریک و مخصوصا جایی که عملیات آزمایشگاهی صورت می گیرد، می توانید شاهد حضور موجودی زشت و بدترکیب به نام رگنرادور باشید. این مخلوق، ظاهری بسیار عجیب و وحشتناک دارد و به سختی کشته می شود. بدن او انگاری که تیرهای شما را میبلعد و جای زخم را فورا بازسازی می کند. زمانی که به زمین می افتد و می خزد باز هم همانقدر خطرناک است. برای کشتن او باید با چشم مسلح انگل های درون شکمش را ببینید و به آنها شلیک کنید. پس نابود کردن او کار یک تیرانداز ماهر است.

سرسخت ترین دشمنان در رزیدنت اویل 4 ریمیک
تصویر بالا چپ: Verdugo، بالا راست: Garador، پایین چپ: Brute، پایین چپ: Plaga Mandibula
وردوگو (Verdugo): موجودی سیاه با دست های حشره مانند

یکی از ترسناک ترین قسمت های بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک، سیاه چاله های زیر قلعه سالازار است. جایی که خانه هیولایی است که اندامی مابین انسان، حیوان و حشره دارد. او به شدت خطرناک است و می تواند بر روی سقف حرکت کند و در یک لحظه لیان را شکار کند. دقایقی از بازی که وردوگو در آن حضور دارد را می توان ترسناک ترین و در عین حال هیجانی ترین بخش بازی دانست. وردوگو (Verdugo) یکی از اصلی ترین دلایل ترسناک بودن بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک است.

گارادور (Garador): موجود کور خنجر به دست

هیبتی ترسناک با چشمانی کور و ظاهری دیوانه در بازی حضور دارد که نام او گارادور است. او در این نسخه ریمیک رزیدنت اویل 4 وحشتناک تر از نسخه کلاسیک ظاهر شده است. از این موجود 3 عدد در بازی وجود دارد. گارادور فقط از روی صدا می تواند مکان قربانی را تشخیص دهد یعنی با اصوات شکار می کند. تیغه های تیز و بلند از دست های او بیرون زده است و می تواند شکارش ر ا قیمه قیمه کند و زمانی که وحشی می شود مساحت زیادی از محیط به استعمار چنگال های تیزش در خواهد آمد.

برات (Brute): مرد پُتک به دست

با یک ضربه او خون زیادی از دست خواهید داد و اگر او را از دور دیدید نگذارید به شما نزدیک شود چون با یک حرکت چرخشی به دور خود، می تواند علی رغم فاصله زیاد، به شما ضربه وارد کند. همواره فاصله خود را با مرد پتک به دست در رزیدنت اویل 4 ریمیک حفظ کنید.

پلاگا ماندیبالا (Plaga Mandibula): انگل پلاگا

انگل پلاگا هوشمند است و زمانی که بداند جسمی که در آن لانه کرده است، در حال مرگ است از کالبد او خارج می شود و خودش تصمیم گیری می کند که به قربانی حمله کند. بنابراین از مغز گانادوی مرده بیرون می زند و حمله می کند. یک پلاگا را می توانید به شلیک به درون دهانش از بین ببرید.

Resident Evil 4 Remake نوستالژیکی با اصالت و مدرن است و در این هیچ شکی نیست. کسانی که با نسخه 2005 این بازی خاطره دارند می توانند از تجریه دوباره این بازی با پایبندی کامل به ریشه کلاسیکش لذت ببرند. ضمن اینکه گیم پلی و جزئیات سناریوهای بازی طوری بروز شده است که به هیچ عنوان حس تکراری بودن بازی به شما دست نخواهد داد. لوکیشن های بازی مثل قبل در دهکده، قلعه و جزیره اتفاق می افتد.

باس فایت ها در اکثر موارد زیباتر و جذاب تر از قبل شده است. گرافیک بالا و بافت های قدرتمند به همراه گیم پلی روان و جذاب و محیط، طوری طراحی شده است که نه تنها علاقه مندان به سبک ترس و بقا لذت می برند، بلکه دوستداران سبک اکشن هم یک تجربه ناب را خواهند داشت. تنوع موجودات ترسناک و گانادوها بالاست و هر کدام قدرت های متفاوتی دارند و شما را بارها غافلگیر خواهند کرد.

بازی صحنه های ترسناکی دارد که واقعا موی تن را سیخ می کند اما متاسفانه بدلیل طولانی بودن و داشتن صحنه های اکشن بسیار، شاید بیشتر از اینکه بترسید، غرق صحنه های اکشن شوید، سازنده ها می توانستند بین ترس و اکشن عدالت بیشتری را برقرار کنند. اما با همه این اوصاف تجربه رزیدنت اویل 4 ریمیک به شما به شدت توصیه می شود و مطمئن باشید از تجربه این بازی زیبا و ترسناک پشیمان نخواهید شد. اگر نظری درباره این بازی دارید حتما با دیجیالیک در میان بگذارید.


مقالات مرتبط:

بررسی کلی و تحلیل بازی Dead Space Remake 2023 (فضای مرده)

معرفی، نقد و بررسی بازی Alan Wake 2 بعلاوه داستان کامل

بررسی پیشرفت بازی Tomb Raider به همراه لارا کرافت (دختر افسانه ای)

اعتیادآور ترین بازی های رکوردی موبایلی

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

حسین
حسین هستم، علاقه مند به بازی های ویدیویی و دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات. رشته تحصیلیم مهندسی تکنولوژی سخت افزار هستش و دستی بر سخت افزار و الکترونیک هم دارم. بیشتر از 15 ساله که کار نویسندگی انجام میدم و الان هم عضو خانواده دیجیالیک هستم. من عاشق تولید محتوای اختصاصی و انحصاری هستم.

دیدگاهتان را بنویسید